

Svedoci smo nepovratnih planetarnih promena koje su se u prethodne dve godine dogodile i neminovno uticale na naše privatno i poslovno okruženje. Moramo priznati da nas je kompleksnost pandemijske situacije naterala da razmislimo o svojim prioritetima i možda napravimo drugačiji redosled na listi. Šta o svemu što nam se dešavam misle žene i koliko je pandemija uticala na promenu njihovih života?
Povodom 8. marta ovim tekstom izražavamo zahvalnost i podršku damama koje su deo našeg Knauf Insulation tima, a koje su, kao i sve žene, podnele ogroman teret pandemije.
Žene čine 21% ukupnog broja zaposlenih u našoj kompaniji – što je očekivani broj, budući da se radi o proizvodno intenzivnoj grani industrije gde je često potrebna veća fizička snaga. Posebno smo ponosni na činjenicu da su u našoj kompaniji na brojnim menadžerskim pozicijama upravo žene.
Uz to, žene čine i 43% našeg menadžment tima. Naše dame su ravnopravne u svakom pogledu sa svojim kolegama i u prethodnom periodu pokazale su izuzetnu mudrost, strpljenje, izdržljivost i liderstvo – kako u poslovnom tako i u privatnom okruženju.
Za svaku kompaniju je važno na kojim vrednostima počiva – a te vrednosti posebno dolaze do izražaja u vreme krize, kakvu smo imali prethodne dve godine i koja se nažalost nastavlja ratnom krizom na tlu Evrope. Naša kompanija je pokazala da naše vrednosti – Menschlichkeit / ljudskost, humanost/, Partnerstvo, Posvećenost i Preduzetnički duh – nisu samo slovo na papiru, već principi kojima se vodimo i u dobru i u zlu. Upravo one su bile ključ opstanka u vreme pandemije jer su se prelivale u konkretna dela koja su ulivala poverenje i sigurnost.
Navedimo samo nekoliko primera: dok su se svi upinjali da smanje troškove po svaku cenu, u Knauf-u nijedna osoba nije otpuštena; plate su bile zagarantovane i redovne; obezbeđena je dodatna zaštitna oprema i sredstva kako bi se rad nastavio na najbezbedniji mogući način; koleginice i kolege koji su prebačeni na rad od kuće su dobili sredstva za opremanje kućnih kancelarija. Unapređena su online sredstva komunikacije kako bi svi zaposleni bili u toku sa poslednjim informacijama u svakom trenutku. Kompanija je pružila podršku i poverenje svojim zaposlenima, a oni su joj vratili na najbolji način – rekordnim rezultatima u prodaji mineralnih vuna.
Zato i ne čudi što su naše koleginice, na pitanje šta im je zadavalo najviše brige u toku pandemije, ekonomska pitanja stavile na poslednje mesto:
Ako si tek počela da radiš kod nas – dočekaće te strpljenje, razumevanje i prihvatanje različitosti, kao i mentorski odnos sa iskusnijim kolegama koje su spremne da pomognu
Sproveli smo anketu među našim damama kako bismo saznali kakva su im iskustva iz pandemije. Delimo zapažanja sa vama.
Kad smo kod hibridnog načina rada koji je omogućen velikom broju koleginica i kolega koji nisu direktno vezani za proizvodnju, čak 90% naših dama je odgovorilo da im je on olakšao balans između poslovnih i privatnih obaveza.
Očekivano, gotovo sve koleginice su odgovorile da su im porodica i/ili partner bili najveća podrška za vreme pandemije.
„Tim nije grupa ljudi koji rade zajedno, već grupa ljudi koji veruju jedni drugima“. Kada pitate naše saradnice šta je to što vole u našoj kompaniji, slede odgovori:
Za kraj – čak 74% anketiranih koleginica kaže da im je naša firma podsticajno okruženje za podizanje kvaliteta života, a 90% njih je zadovoljno podrškom od strane kompanije za vreme pandemije!
Našim damama želimo dobro zdravlje i sreću svakog dana u godini! Živele nam!